חייגו: 03-6023012

חיפוי שיש ואבן

מגוון חיפויים עשיר בעבודת יד

דרך מקורית ומהממת להפוך קיר רגיל לקיר מעוצב היא חיפוי שיש ואבן טבעית. אריחי האבן על גבי הקיר משווים לו מראה יוקרתי, אלגנטי, חם ומרשים. חיפוי קירות מתאים לכל קיר – פנימי או חיצוני, בחדר האמבטיה או בסלון, מראה עתיק או חדיש. מדובר בטרנד חם בעיצוב הבתים כיום אשר מתאים לכל קו עיצובי שתבחרו. מלבד היתרונות הנראים לעין, חיפוי קירות באבן מוסיף שכבת בידוד וחוסך בעלויות הטיח והצבע. פנו למומחים שלנו עוד היום לקבלת הצעת מחיר.

מגוון חיפויים במקומות ייעודיים

חיפוי אבן טבעית

כל אבן טבעית יכולה לשמש גם לחיפוי קירות, פנימיים או חיצוניים. בדומה לריצוף, החיפוי הוא למעשה הדבקת אריחי אבן טבעית על הקיר בעזרת חומר מייצב. התוצאה המתקבלת גם היא זהה לרצפת אבן טבעית – מרשימה ומהודרת. השימוש באבן טבעית נעשה בעבר בעיקר באולמות ובתי כנסת אך כיום הוא רואה יותר ויותר שימוש בבתים פרטיים ובתי עסק. בין אם כקיר שלם או או כאלמנט עיצובי רק על חלק ממנו, חיפוי קירות באבן טבעית מעניק סגנון ייחודי לעיצוב הבית. בכל חדר – סלון, חדר שינה, מטבח או חדר כניסה למשרד – חיפוי אבן טביעת הוא המשאיר תחושה נעימה, מקבלת ומרשימה.

אחת האבנים הטבעיות הנפוצות והמבוקשות ביותר לחיפוי קירות היא אבן הטרוורטין – בזכות גווניה הנעימים, הנעים בין צבעי אדמה ובז’, מראה הטבעי ועלותה המשתלמת. אבן מקובלת נוספת היא השיש, בעלת הגוונים הבהירים המביאים אור ומרחב לחלל ומראה מהודר. למראה שונה וכהה יותר אבן הבזלת היא הנפוצה – בעלת צבע שחור עד שחור-ירקרק – ומשאירה רושם דרמטי ועצמה של חדשנות. אבן גיר, למשל, משמשת פעמים רבות בגימור מט או משי ומעניקה מראה עתיקה, כזה של “אבן ירושלמית”, מראה ישראלי אותנטי.

חיפוי בריקים

חיפוי בריקים, או לבנים, נעשה בדומה לחיפוי באריחי אבן טבעית, רק שבמקום אריחים האבן נחתכת לפסים דמויי לבנה. הבריקים מיוצרים ונחתכים בגדלים שונים, כך שניתן להתאים לפי הטעם, הסגנון וגודל הקיר. גימורים שונים ישוו מראה שונה לבריקים – גימור חלק ושווה למראה אחיד או גימור “מכובס”, בו הקצוות מעוגלים מעט והמראה הוא עתיק. כדי להגיע להתאמה מיטבית והרמונית יש להתחשב בקו העיצובי של הבית כולו בבחירת סגנון הבריקים לחיפוי. לדוגמא, בריקים מסיליקט, המגיעים בקווים נקיים, משתלבים היטב עם סגנון עיצובי מודרני ומתוחכם, ואילו בריקים מפירוק או מאבן טבעית מעניקים נופח עתיק ומתאימים לבית במראה טבעי וכפרי.

אחד המקומות הפופולריים ביותר לחיפוי בריקים הוא הקיר מאחורי הקמין. עיצוב זה יוצר תחושה חמימה וכפרית ומראה אצילי. קו עיצובי חדשני יותר משלב בריקים רק על חלק מהקיר, לדוגמה פס של בריקים על הקיר בחדר האורחים. חיפוי קירות חיצוניים יעניק לבית מראה מכובד, מעוצב או מלהיב, בהתאם לבחירת הבריקים. שאלה נפוצה היא האם הבריקים עמידים גם לשימוש חיצוני? התשובה היא כן, השימוש בחיפוי בריקים לחוץ המבנה נעשה במשך דורות ברחבי העולם.

טיפים חשובים לפני בחירת החיפוי

 

  • לפני כל בחירה יש לחשוב על קו עיצובי רצוי לבית – בפנים ובחוץ – וכך להתאים את סוג החיפוי, סוג האבן והגוונים הרצויים
  • לפני התקנה יש לברר עם קבלן העבודה את שיטת ההדבקה בה יבחר. כדאי להתייעץ עם מומחי האבן של ‘שיש רזיאל’ על מנת למנוע עבודה רשלנית או התקנה שגויה של החיפוי.
  • חישוב הכמות הדרושה לחיפוי יתבסס על הכפלת אורך הקיר ורוחבו, בתוספת של בין 15%-20% לכיסוי חריגות ולשימוש עתידי.
  • חיפוי בהיר יתאים בדרך כלל על קירות שלמים, פנימיים או חיצוניים, ואילו חיפוי כהה יבליט וישתלב היטב כעיטור במשטחים מצומצמים יותר.
  • בכל סוג חיפוי אבן שתבחרו יש להסתמך על ספק מהימן ומנוסה היכול להבטיח לכם חומרים איכותיים ושירות מספק. בחברת ‘שיש רזיאל’ אנו מעסיקים את מיטב המומחים בענף המסוגלים לייעץ בנוגע לכל הפרטים הטכניים והעיצוביים הנחוצים לכם.

 

בונה או משפץ? לחץ לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית
072-372-6495 השאירו פרטים