חייגו: 03-6023012

טיפים לשמירת משטח הגרניט במטבח

משטח הגרניט במטבח המכונה על ידי רובנו בשם שיש הוא אזור העבודה במטבח. זה המקום בו חומרי גלם נחתכים, נקצצים, מתערבבים זה בזה ובאופן טבעי המשטח גם מתלכלך. משטח הגרניט עשוי מאבן עמידה בעלת יכולת ספיגה נמוכה מאוד, מה שהפך אותה לנוחה לשימוש ולניקוי. עדיין, יש לסגל הרגלי טיפול במשטח הגרניט אשר ישמרו על עמידותו, על מראהו ועל הברק שלו למשך שנים רבות. מהן הפעולות היומיומיות שיש לבצע ומהן הפעולות שמומלץ לבצע בטווח הארוך?

טיפים לתחזוקה יומיומית יעילה

  • ניקוי בסבון ומים: מומלץ לנקות את המשטח מדי יום עם מעט נוזל כלים או סבון אנטיבקטריאלי כלשהו. אין צורך בכמות גדולה של סבון – כמה טיפות יספיקו. את הסבון יש למרוח עם מטלית רכה, לנקות אותו עם מים ולנגב.
  • נוצר כתם? לא לחכות: אמנם משטח הגרניט אינו נוטה לספוח אליו חומרים במהרה והוא נחשב לאטום, אך עדיין, אם נשפך דבר מה על המשטח, במיוחד אם זהו חומר חומצי (רסק עגבניות למשל) יש לנקותו מיד. רבים עושים את הטעות ומשפשפים בכדי לוודא שהכתם אכן הוסר. אין צורך לשפשף. ספיגת הכתם בעזרת מטלית יבשה תעשה את העבודה טוב יותר ותביא להסרת הכתם. לאחר הסרת הכתם נקו את האזור עם מעט מים חמימים ולבסוף יבשו בעזרת מגבת נייר או מטלית יבשה.
  • לא להניח סירים מהאש או תבניות לוהטות : נכון, משטח הגרניט עמיד באופן עקרוני גם לטמפרטורות גבוהות. עם זאת, עדיף שלא “לאתגר” את המשטח יתר על המידה. השתדלו שלא להניח סירים חמים מאוד, תבניות או פלטת שבת לוהטת על המשטח לזמן ממושך. הנזק נגרם במיוחד מהפרשי טמפרטורות כך שהנחת סירים חמים מאוד בחורף, כאשר המשטח קר יותר, יכולה לגרום לנזק רב יותר.
  • משטח הגרניט אינו קרש חיתוך: ממש כמו בטיפ הקודם: אמנם משטח הגרניט עמיד לשריטות אך גם כאן לא מומלץ לבדוק את קצה גבול היכולת. אל תשתמשו במשטח כבקרש חיתוך. הקפידו לחתוך ירקות ופירות על קרש ולא ישירות על המשטח.
  • להפריד בין קרמיקה לקרמיקה: הנחת כלים העשויים קרמיקה על גבי משטח הגרניט עשויה לגרד ולקלף את השכבה החיצונית של המשטח. לכן, כלים העשויים קרמיקה הניחו על גבי תחתית המיועדת לסירים.
  • משטח הגרניט אינו סולם: התקרה שמעל משטח הגרניט זקוקה לחידוש? זכרו שמשטח הגרניט אינו סולם. אל תעמדו על משטח הגרניט.

תחזוקה בטווח הארוך

  • ניקוי משטח גרניט מלוכלך במיוחד: אם עליכם לנקות משטח גרניט שלא נוקה זמן רב, יש להשתמש בחומרים חזקים ומסירי שומנים המיועדים לניקוי משטחי גרניט. בחרו חומרים מרוכזים וחזקים אך ודאו במפורש שהם אכן מתאימים לניקוי האבן. עקבו אחר הוראות היצרן ומומלץ בפעם הראשונה לנסות את החומר במקום מוסתר בכדי לראות שאינו פוגע במשטח. את הניקוי בצעו עם מטלית יבשה או סקוטש ברייט משומש ולאחר מכן נקו את המשטח במים ויבשו.
  • ניקוי כתמים חזקים ו”ישנים”: כאשר מדובר על כתמים כמו כתמי דבק או סיליקון, גרדו בעדינות את הכתם באמצעות סכין מגרדת. אם נותרים סימנים נקו אותם באמצעות חומר מסיר כתמים. ניתן למצוא בשוק חומרים המיועדים להסרת כתמים מיוחדים וקשים כמו כתמי חלודה, כתמי אבנית ועוד.
  • איטום הגרניט: איטום הגרניט בשכבת סילר הופכת אותו לעמיד עוד יותר. כך גם הסיכויים שיספח אליו שומנים ולכלוך קטנים עוד יותר. בטרם אתם מבצעים איטום, בדקו את הוראות היצרן של חומר האיטום וודאו שאתם אכן מבצעים את האיטום כפי שצריך. איטום שנעשה כהלכה אמור להיות יעיל לעשר עד חמש עשרה שנים. לפני יציקת חומר האיטום נקו את המשטח היטב ויבשו אותו מספר שעות. לאחר מכן צקו את הסילר, מרחו אותו על גבי המשטח עם מטלית או מברשת. תנו לחומר להספג במשך 5-10 דקות. אם לאחר 5 דקות כל החומר נספג ניתן ליצוק עוד כמות קטנה. לאחר 10 דקות נקו את שאריות החומר היטב, עברו עם מגבת יבשה ונקיה והמתינו 12 שעות לפני השימוש במשטח.לסיכום, משטח הגרניט במטבח הוא משטח עמיד ונוח לשימוש. עם זאת, בכדי לתת לו “חיי מדף” ארוכים ככל האפשר יש להקפיד על תחזוקה נכונה ברמה היומיומית וגם בטווח הארוך. כך המשטח יראה מבריק וחלק ממש כמו חדש גם לאחר 20 שנה.
בונה או משפץ? לחץ לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית
072-372-6495 השאירו פרטים