חייגו: 03-6023012

תולדות השיש – מאז ועד היום

       

האבן הטבעית על כל גלגוליה ומוצריה היא מוצר המכניס הוד והדר בחיינו, בביתנו וסביבתנו, חברת שיש רזיאל מתמחה ביבוא אבן טבעית למטרות ריצוף, מדרגות וספי חלון, אבל כפי שתבינו בהמשך, יש שימושים נוספים לשיש הטבעי, מעבר לריצוף שיש ומדרגות, ברצוננו לשתף אתכם בידע שצברנו, לסייע ולעזור ללקוחותינו.
האבן הטבעית, או בשמה המוכר “שיש”, הינו מחצב טבעי, ישנן בעולם המון מחצבות שיש על סוגיו הרבים כפי שנפרט, בתמונה שלפנינו ניתן לראות מחצבת שיש טבעי, ניתן לראות את הציוד הכבד למטה, מדובר בסלע ענק, הר, שממנו נלקחים בלוקים אדירים של שיש:

במחצבה מנסרים גושי ענק , כל בלוק שיש יכול לשקול 10-20 טון , ומשם על גבי משאיות עובר השיש למפעלי השיש לשם חיתוך ,ליטוש והפיכת בלוק השיש לריצוף , מדרגות , ספי חלון ו/או כל שימוש אחר שנפרט בהמשך.

במחצבה מנסרים גושי ענק , כל בלוק שיש יכול לשקול 10-20 טון , ומשם על גבי משאיות עובר השיש למפעלי השיש לשם חיתוך ,ליטוש והפיכת בלוק השיש לריצוף , מדרגות , ספי חלון ו/או כל שימוש אחר שנפרט בהמשך.

במחצבת שיש , נחצבים גושי שיש כמו בתמונה המצורפת , אך כאמור קשה להשתמש בכזה בלוק שיש כריצוף ביתאו מדרגות לבית, כעת השלב להעביר את בלוק השיש , למפעל שיש , שם יש תהליך של עיבוד , כאמור כל שלב בהכנת

השיש מקדם אותנו לעיצוב הבית , להכנסת הפאר ואווירת ההוד בריצוף או במדרגות

כאמור השיש מגיע על גבי משאיות למפעלי השיש , שם מעבדים לפי דרישת הלקוחות , כל בלוק נשקל , ממוספר ,ועובר למיונים שונים

לעיתים קרובות מוצאים מאובנים בתוך השיש , שהרי זה סלע משקע , מה ששקע באותו אזור יהיה בתוך האבן: כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת , יש מאובן של סרטן בתוך הסלע.

לאחר מכן, עולים גושי שיש על מסורים מיוחדים לחיתוך שיש , אלו הם מסורי יהלום , היהלום כל כך חזק , ולכןשמים שבבי יהלום על מסור גדול , שיחד עם מים מצליחים לנסר שיש שהינו גם קשה לעיבוד וחיתוך.

ארגזי השיש מגיעים מרחבי העולם בארגזי עץ , מחולק לפי סוג, לדוגמא ארגזי ריצוף שיש לפי הגודל: ריצוף שיש מסוג 30 חופשי , ריצוף שיש 60/60 ,ריצוף שיש 80/80 , ריצוף שיש 100/100 וכו. כל סוג שיש לפי גודלו מגיע בארגזים ייעודייםאו ארגזי מדרגות שיש , לפי גדלי המדרגות , יש מדרגות אורך 1 מ , מדרגות 1.2 מ , יש מדרגות אורך 1.5 מ , יש פלטות שיש בכדי לייצר מדרגות משולשות אומדרגות עגולות, כמובן יש ארגזים לספי חלון מאבן טבעית , יש ארגזים לפסיפס ומאוחסנים במחסני החברה שנמצאים בסגולה , פ”ת.בתמונה הבאה ניתן לראות את ארגזי השיש , כאמור כל ארגז משקלו כ 800 ק”ג ולכן מועבר לבתי הלקוחות על גבי משאיות .

כל האמת על אבן טבעית

שיש הינו סלע סנדמנטרי, מטמורפי, כלומר סלע שעבר חימום ולחץ ושינה את עצמו.כלומר מדובר באבן גיר שעברה תהליך טבעי לחלוטין במעמקי האדמה , שנקרא ” התמרה “פעולת ההתמרה , שכאמור גרמה לשינוי לחץ וחימום , גרמה לעלייה בצפיפות החומר , לדחיסתו , להפיכת אבן גיר לשיש.שיש הינו מוצר טבעי , בעולם יש שפע של הרים וסלעים בעלי הרכב כימי כמו דולומיט, קלציט, או מינרלים אחרים ששקעו בטבע.

הדולומיט הוא מינרל קשה , הרבה יותר מאשר קלציט , וכשהדולומיט שוקע הוא מפנה מהמקום את הקלציט , והסלע הפך מאבן גירית לסלע של שיש.לחץ אדיר במעמקי האדמה גרם לדחיסה ולצפיפות של המינרלים לאבן קשה וחזקה, לה העולם קורא שיש. ( תהליך דומה הופך את המינרל גפרית ליהלום – אבן טבעית הכי קשה).שיש נחצב בהרבה מקומות בעולם , רב ריצופי השיש שלנו מגיעים מטורקיה , סין וספרד , ע”י מכולות של 20 טון , באניות בלבד ,בגלל משקלו הגדול של ריצוף שיש ובמיוחד פלטות ומדרגות שיש , ממחסני החברה , מובלים האריחים או פלטות או שיש ע” משאיות עם מנוף , משקל ממוצע של ארגז שיש 800-1000 ק”ג .

הרמת פלטות שיש נעשית ע”י מלגזה וציוד להרמת משקל כבד ,בישראל ישנן מס מחצבות של אבן טבעית , כולן של אבני גיר כמו חלילה , אבן חברון , ביר זית , אבן ג’את וכו’ שנפרט על כולן בקטגוריה של אבני גיר .

משחר ההיסטוריה למד האדם להשתמש באוצרות הטבע, לריצוף הבית או מדרגות ועוד שימושים על אחד מהם נרחיב , נדייק ונעלה תמונות להנאתכם ולהבנתכם המלאה:

האדם נעזר בשיש לשימושים רבים

ריצוף פנים הבית ,ריצוף חוץ , חיפוי השביל , חיפוי חצר ,מדרגות , הן מדרגות שיש לפנים הבית והן מדרגות חיצוניות לחצר ושבילי גישהחיפוי קירות , ( גם חיפוי קיר חיצוני וגם חיפוי קיר פנימי הן ע”י אריחי שיש והן ע”י פסיפס שיש ).פלטות שיש למטבח וגם אריחי שיש לחיפוי קירות המטבח,פלטות שיש מעל ארון האמבט וגם שיש לחיפוי קירות האמבט.

כיורי שיש, חיפוי קמינים ע”י שיש .שיש לספי חלון , שיש לעיטורי חלון מבחוץ ‘windowsill בריקים של שיש ואבן טבעית לחיפוי קירות,ריהוט שיש : שולחנות , תוספות לרהיטים ,תכשיטי נשים מאבן טבעית ,אמבטיות שיש ,עמודי שיש עם כתרים עשויי שיש , מזרקות ופסלי שיש , כדי שיש , מאפרות שיש , קישוטים ופסי דקור של שיש .ארונות שיש לבתי כנסת , מזוזות מפוארות עשויות שיש , חנוכיות שיש ,ולא נעים להגיד , אבל גם מצבות שיש , השיש מלווה אותנו בכל מעברי חיינו .אין גבול לשימושי שיש , אחד העובדים שלנו בנה מתקן קטן להגשת מזון עם הגבהה קטנה להנחת נרות שכל הזמן מחממים את האוכל.חלונות יוצרו בעבר ע”י אבן הנקראת אוניקס שיש לה שקיפות ואשר אור עובר דרכה ,לכל שימוש שלנו במחצב הנפלא הזה נפרט בהמשך כולל תמונות והסברים .

בונה או משפץ? לחץ לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית
072-372-6495 השאירו פרטים